Saturday, December 29, 2007

Efter regn kommer solsken

Jag börjar bli uttråkad här hemhemma i söder. Jag jobbar inte med uppsatsen så mycket som jag borde, men det är fan skitsvårt med kvantiativ metod och multivariata regressionsanalyser. P- och b-värde (skillnad någon?), Pearson's och bakomliggande oberoende variabler. Gaaaaaaah!

Idag har jag kört bil (ett halvår sedan sist) till min gamla barndomskamrat N. Hon har nytt hus i bushen och är gravid i femte månaden. Det var spännande att se henne! På ett sätt blir jag avskräckt för att det verkar vara ett inrutat liv i bushen utanför en småstad, på ett annat sätt blir jag avundsjuk för att de verkar nöjda och glada och liksom nöjer sig med det lilla, det som egentligen kanske är viktigt i livet; kärlek och trygghet. Okej, nu vet jag. Jag blir avskräckt från att bo i bushen hemhemma, men avundsjuk över trygg relation och väntan på barn.

Ikväll ska pappa dra med oss ut på puben för att dricka öl och käka. Ett par av mamma och pappas vänner ska också med, det kan bli livat med alla fyra... Jag ska försöka se till att gå hem i tid och skriva lite, nöjer mig med en burgare och öl tror jag. Festen ska jag spara tills på nyårsafton då det är stor utgång med hela gänget i Köpenhamn. Champagne och trerätters på klubben Emma, med efterföljande dans, dans, dans. Det är en härlig tradition vi i "gänget" på ca 12 personer (beroende på flick- och pojkvänner) har, vi firar alltid midsommar och nyår ihop. Midsommar spenderar vi sedan åtta år tillbaka alltid i ett stort hus vid Mälaren. Tre dagar fyllda med sill, perviga sånger, drinkar, tennis, bastu, grillning, böcker, vin en masse och solbad vid poolen eller bryggan. Nyår firar vi ofta utomlands, några år har vi varit i London, förra året i Bryssel, detta år alltså Köpenhamn eftersom en av våra pals i gänget har flyttat dit för jobb. Jag har banne mig inte varit i Köpenhamn privat på flera år, så det ska bli kul att kolla av läget i stan!

No comments: