Friday, December 21, 2007

Lönedag med jultallrik

Klockan är 07.21, jag har varit uppe och kollat kontot så att lönen har kommit in. Tyvärr var det mindre än jag hade hoppats, inte minst för att det är så mycket att fixa just nu (julklappar, nyår, betala safari). Well, well, jag ska försöka att inte oroa mig, det ordnar sig.

I dag är det dan före dan före dan före dopparedan och sista arbetsdagen på kontoret innan alla förvandlas till "riktiga" tomtar, hohoho. Vi ska fira in julen med en jultallrik vid lunch, efter det ska jag försöka ta en timme i Gallerian och köpa några nödvändiga klappar; ansiktskräm till mamma, choklad till pappa, bok till pappa (Adlibris hade givetvis skickat fel bok, grrr) och kanske en slipsnål till P. Eventuellt ska jag köpa ett julnagellack till mig själv.

No comments: