Thursday, July 3, 2008

Free Nelson Mandela

Jag älskar dagar när livet kommer tillbaka till kroppen. Då vill jag mest studsa, dansa och sjunga. Jag älskar att jag har ett jobb och en kollega som oftast tillåter det. Idag har vi spelat sydafrikanska kamplåtar och jag har visat afrikansk dans i mitt byråkratiska kontorsrum á la 70-talet. När jag är så uppselt pratar jag högt på olika språk, skrattar, mimar och grimaserar, gör höga och overkliga ljud och beter mig allmänt borderlineaktigt.

Borderline är att man: "Visar impulsivitet i minst två olika avseenden som kan leda till allvarliga konsekvenser för personen själv (till exempel slösaktighet, sexuell äventyrlighet, medicin eller drogmissbruk, vårdslöshet i trafik, hetsätning, kaotisk livstil)."

Okej då, jag menade kanske inte bordeline. Bara vad gäller det sistanämnda - kaotisk livsstil. Kanske mer åt det hysteriska hållet? Jag har inga personliga gränser när det blir sådär studsigt och dansant.

No comments: