Thursday, July 3, 2008

Därmed basta, annars får du aldrig äta pasta

I och med att livet kommer tillbaka till kroppen så kommer också kraven på att jag måste träna igen. Jag tycker ju att det är kul. Nödvändigt, ja. Men också uppfriskande. Energigivande. Underbart. Trots det sitter jag här efter 45 minuter promenad hem från jobbet med en knäckemacka i magen för att fylla på energiintaget efter salladen och laxen till lunchen, dricker vatten och har svårt att komma iväg på dansaerobics. Det är då satan i gatan att det ska vara så svårt att komma igång med träning igen efter en dryg veckas uppehåll. Jag älskar ju dansaerobics egentligen! Jajajajajajajajajaja, nu är det jag som reser mig från min sköna, bruna soffa, drar på favoritträningsbyxorna och den sköna sportbehån, en tröja och halvspringer över bron till Kungsholmen... och där jävlar ska jag dansa. Och därmed basta!

No comments: