Saturday, July 26, 2008

300:e inlägget och Nadine gör min packningskväll

Kommer hem - koffeinstinn och hungrig - drar in väskorna och alla påsar med äppelmust, dressingar, marmelad från Gute vingård och kryddor, lammformar (till pepparkakor), tesilar, nya kaffemuggar, fårskinn från Kälders...jadajadajada... sjunker ner i soffan (på mitt fårskinn), slår på datorn, kollar facebook för jag väntade mig ett kul svar (men icke) och sedan mailen. "New comment - Anna hollar - Off to Gotland". Vadå new comment? Från Facebook eller? Sedan går ett ljus upp, NÅGON har kommenterat min halvsovande blogg. Nadine, du är ljuset i mitt resetrötta liv ikväll, tack för din fina kommentar. Jag trodde knappt ingen läste den, jag har ju ingen sådan där fin statistik som proffsbloggare har. Men tänk, Nadine läser. Och hon har kommenterat. Att en person läser och uppskattar och skriver uppmuntrande ord värmer jävligt gott, nästan lika bra som fårskinnet, haha. Jag ska bättra på bloggandet när semestern är över, men nu är jag off till södra Sverige några dagar för släktsafari. Just nu: Packa om väskan för fjärde gången på kort tid. Njut av solen babes!

2 comments:

Anonymous said...

Nu sitter jag och ler ska du allt veta, haha. Ok, inte som ett freak... men du hajar.

Anna said...

Jag fattar precis! Du hade fått vara ett freak också, jag är så nöjd att någon läser. Men visst, icke-freak är mycket bättre än freak såklart, haha.