Saturday, June 7, 2008

What to wear?

Nu har jag provat kläder inför bästa väninnans fest ikväll. Jag har tre alternativ, som alla baserar sig på knälång mörk och tajt jeanskjol som sätter assen i fokus (vilket jag tror jag orkar bära upp ikväll) och höga lackskor i svart.

Alternativ 1: En ljus tunn tunika i beige, turkost, gult och guld från VILA som sitter som ett smäck på överkroppen och får mig att se ganska smidig ut tror jag. En del snygga detaljer i form av guldpärlor och band under brösten.

Alternativ 2: En svart kortärmad tröja som är något längre, men med resårmarkerad midja och svart sidenband. Passar bra till skorna.

Alternativ 3: En svart storblommig knyttunika med gröna, gula, rosa blommor. Den är skön, tajt där den ska vara tajt, cool och ger lite uttrymme för att äta god mat ikväll.

Jag tar med mig alla tre alternativen hem till vänner där vi ska ses ikväll, M får bistå med råd och rön. Hon gillar stora asses och har inget emot att kläderna gör så att den får stå i centrum. En del andra skulle kanske avråda mig från att ta på mig den där kjolen överhuvudtaget. Hoho.

No comments: