Monday, June 16, 2008

Shopping shopping

Jag läste Sofies mode, dvs bilagan till Aftonbladet idag och såg

1. En snygg svart bikini från Kappahl (uppdatering, det låter som contradictions in terms... men vad fan... den är snygg!)

2. En söt blommig midsommarklänning från Gina Tricot

Jag drog därför från jobbet i tid för att kolla upp grejerna innan affärerna stängde. Och jomen visst, bikinin följde med hem. Däremot var klänningen apkort i verkligheten. På fotot (utan människa under) såg den ut att vara knälång, den var snarare rumpkort... Anyway, jag hittade två vardagskoftor som också fick följa med hem, en brun med guldiga knappar och en lite tunnare svart med fickor och djup v-ringning.

Nästa grej på listan att köpa är en knallröd härlig kofta, som ska matchas med nagellack i samma färg. Det låter väl fint!? Och jag letar fortfarande efter en snygg svart businesskjol med hög midja som passar mig!

De senaste veckornas shopping har inte varit nådig, det har blivit väskor, skor, inredningsprylar, klänning, koftor smycken och smink i en rasande fart... lyxigt med skatteåterbäring. Men enough is enough!

No comments: