Wednesday, June 4, 2008

Joråsatt

Det händer så mycket överallt nu, det rycker och drar i min hjärna, mina ben, armar och hjärta. Solen skiner, kroppen glänser och värker. Vänner fyller 30, jag dricker drinkar på deras fester och dagarna däremellan och försöker vara produktiv på jobbet och kvällar.

Jag satt kvar på jobbet och skrev på mitt metodavsnitt på uppsatsen, gick sedan och provade skjortor och svarta kjolar med hög midja (gotta have one for these curves), men köpte ingen. Promenerade på fort och svängde förbi St Eriksplan för att vattna blommor hos en kompis som är på semester, men vi hade såklart glömt bort att överlämna portkoden. Hem, laga kesoplättar (hälften chèvre och valnötter, hälften kardemumma, äpple och kanel), planera ytterligare en 30-årsfest, städa lägenheten, prata med P och kolla Sex and the City.

Igår drack jag en drink för mycket på Paus med W (som jag dejtade förra sommaren). Vi pratade och gick igenom vår historia so to say, det var kul. Alltså, jag drack bara en drink för mycket med tanke på huvudvärken idag, ingen step aside alltså. Men för den andra polismannen hade jag kunnat göra vad som helst tror jag. Okej, det var halvkodigt, det var meningen.

Jag älskar när Smith rakar av sitt eget och Samanthas hår.

No comments: