Friday, February 29, 2008

Kul morgon...

Nytränad, nyduschad, mätt och med ett mysigt sms i minnet från P gick jag och lade mig igår och förväntade mig en härlig känsla av fredagsmorgon nästa gång mina ögon skulle möta ljuset, men tji fick jag... Snarare möttet ögonen ljus i form av sick-sack mönster och överkänslighet mot mina vita gardiner: jag vaknade klockan 7 med en aura... kroppens egen varningslampa för att migränhuvudvärken är på väg i ilfart. Jag tog direkt två piller och lade min mörka huvtröja över mig för att slippa ljuset. Nu har jag vilat ett tag, tabletterna hjälper mot smärtan, men auran finns fortfarande som en dimma i mitt vänstra synfält. Och jag som ville njuta av fredagen idag och börja morgonen med en skön promenad till jobbet med P1 i lurarna, träningsvärk i kroppen, god müsli i magen och funderingar på vilket vin som ska inhandlas till helgen och vilken kaka jag ska bjuda på till 15-fikat idag. Well, well, kroppen lever sitt egna liv... Jag hoppas komma ikapp dagen såklart!

No comments: