Sunday, February 24, 2008

Sunday again

Och så var det älskade söndag igen; promenader, tvätt, storkok, hemma- eller utefikor, planering av veckan och bokläsning. På något sätt lugn och ro. Jag måste vara vuxen på allvar eftersom jag uppskattar dessa, i normala fall tråkiga, dagar. Jobbet i veckan var en mjukstart (efter en alldeles, alldeles underbar semester), mycket på grund av den jobbiga magsjukan jag har haft. På onsdag blir det doktorn och undersökning av tarmen... gah!

Fredagen ägnades åt P, mysigt! Igår var jag med M och M på middag och fick goda drinkar och sedan skulle vi komma överens om uteställe... Som vanligt i Stockholm blev det galet och jag gick hem från Ambassadeur i förtid. Nja säger jag. Varken så hippt, kul eller bra musik. Jag och Stockholmsklubbar verkar vara contradiction in terms, jag tycker aldrig jag får en sådan där lyckträff i en rolig utekväll med bra musik när jag går ut (med de tjejerna?). Jaja, ingen mening att hänga läpp för nu ska jag få äta hemgjord brunch! Jag ska nog bjuda mig själv på gott bröd med mozzarella och lufttorkad, svensk, skinka och basilika och lite äggröra med cheddar på tallriken. Och hederligt lavazza-kaffe från min trogna mocka-bryggare med värmd mölk.

No comments: