Wednesday, February 27, 2008

Hujedamig (inget att läsa för äckelmagar)

Jag är fortfarande lite chockad efter att ha gjort en rektoskopi idag för att kolla hur min lilla tarm egentligen mår. Att det skulle vara en något obekväm situation var jag inställd på, men jag kände mig nog lite för mycket "Allan" innan undersökningen började och fick dessvärre en liten chock när röret fördes in. Aj, aj, aj - det gjorde ju ont! Och det var obehagligt när doktorn pyste in luft i tarmen för att se bättre. Fem minuter kändes som en ganska lång tid när jag låg på sniskan och tittade ut över Gustav Vasa kyrkas fina torn. Dessvärre blev det inte heller något svar på vad som är felet med mina tarmar, vilket jag kanske ska vara en aning glad över med tanke på att nästa steg i processen, om de hade hittat något misstänkt idag, skulle vara att göra en koloskopi...

No comments: