Sunday, January 28, 2007

Killar är som toaletter

När jag var ungefär åtta år hade jag en röd genomskinlig keps. På den stod det "killar är som toaletter, antingen upptagna eller fulla av skit". Det är humor att det finns sådana kepsar, men det stämmer överens med verkligheten! Kvällen igår är ett typexempel, något som skulle kunna sägas vara en följetong i mitt liv. Jag åkte hem efter 23 för att möta upp med N. Han kom inte och han ringde inte. Och ja, jag vet att han hade glömt sin laddare och han sade att den troligen skulle lägga av på kvällen, så vi inte skulle kunna ringa till varandra. Men det var ju just därför vi bestämde att jag skulle vara hemma vid 23.30 och att han skulle komma direkt efter. Tre gånger var jag nere och tittade efter honom på gatan, för koden fungerar inte efter 20. Men det är patetiskt. Jag är patetisk (det hade varit OK att kolla en gång, men inte tre)!

Jag är inte kär i honom och vill definitivt inte bli det heller. Trots det blir jag lika förbannad varje gång en skitkille säger saker som sedan inte blir av. Jag blir mer och mer känslig för sånt crap och min inställning börjar bli att jag inte tror något om en kille förrän jag ser det. Har en historia av att ha varit tillsammans med killar som har svårt för att hålla sig till sanningen, i Sydafrika var jag ihop med en kille som visade sig vara gammal barnsoldat och som hade ljugit om hela sitt liv för mig. Det fick jag typ reda på när jag hjälpte honom att sticka till flyglatsen i Kapstaden, när han hade ett otäckt gäng efter sig, eftersom han var skyldig dem pengar. I could see hela det slutet coming kanske, men jag var nog kär. Hela den historien och mina månader tillsammans med I i Kapstaden är något som borde ha filmatiserats, jag skulle ha gjort storkovan. Gissar att det bidrog till att jag idag har svårt för att bara ta killar som verkar/är intresserade på orden. I alla fall, jag har nästan slutat att förvånas över dem som säger en sak men agerar annorlunda. Jag gillar att planera, just därför blir jag så frustrerad när planen går i stöpet. Förväntningarna som har byggts upp raseras och jag känner mig dum. Och så säger alla att jag inte ska ha några förväntningar, men för mig är det en säkerhetskontroll. Om jag kan ha höga förväntningar och killen inte spolar det kan jag kanske lita på att han är sann. Än så länge har det inte funkat. Haha.

I alla fall var det faktiskt skönt att få en god natts sömn home alone och nu ska jag duka upp en god frukost på segt italienskt bröd, philadelphia med gräslök, lite lax, äppelmust från kivik och en stor och stark latte med tre shots. Sedan ska det banne mig kollas på lägenheter - och bjudas! Om jag har riktigt mycket energi kanske jag tar mig till ett Funkpass på SATS. Har precis börjat så det kanske är lite för svårt för mig, å andra sidan är jag ganska dansant av mig. Gjorde ett blandat danspass igår så jag kan i och för sig få vara hemma och slappa idag, baka bröd och spy galla över killar som är förljugna, för fulla av sitt eget ego och otacksamma idioter. Så, nu känns det lite bättre.

Holla later.

Espressomaskinen, here I come.

No comments: