Sunday, January 28, 2007

En miljon åttahundrafemtiotusen

Jag har bjudit på en gorgeous liten pärla till lägenhet idag. 1.850 000 drog jag till med. Utgångspriset är en halv miljon lägre. Min taktik är att skrämma iväg många som kanske går på den andra visningen imorgon, eftersom de då förhoppningsvis tror att den kommer att gå upp mycket mer. Hoppas de inte fattar mitt skeem, hehe. Jag kan inte bjuda så himla mycket mer. Det är ju egentligen en sjukt stor summa pengar. En miljon åttahundrafemtiotusen kronor...gah! Men det känns egentligen inte så verkligt, jag kommer ju liksom inte att ha pengarna i sedlar i en väska och gå till mäklaren och lägga upp dem på bordet. Hoppas hoppas hoppas det går vägen. Jag skulle bo som en drottning där. Som S, mitt ex i Kenya sade, när han hade fått sin egna lägenhet (ett litet rum i Nairobi): "It's enough for a king and a queen like you and me". Så sött att jag kan dö. Jag vill hälsa på honom där.

No comments: