Saturday, January 27, 2007

Holla en masse

Holla atcho boy.
Holla bak.
Holl-a!
Holla atch'ya.
Holla at me plz.
Wassup boy? Ain't he gonna holla at me today?
Holla sis.
Holla dawg.
Holla at me whigger/nigga.
HOOLLLAA!

Jag förstår egentligen inte riktigt betydelsen av holla, men använder det när jag vill vara cool och få snygga killar á la hiphop att tro att jag är deras typ av tjej. När någon hollar kan man säga shooo, vet jag. Det låter också coolt, men what the heck betyder det?

Ikväll ska jag på 30-årsfest. När jag har druckit ett par glas vin och ätet god mat och grattat födelsedagsbarnet tillräckligt ska jag åka hem (just det ja, är egentligen hemlös fortfarande, men bor hos min homie) för att få besök av min date. Det kan bli nice. Kanske får han frukost imorgon bitti. Han har inte heller någon lägenhet i Stockholm, så för att vi ska kunna träffas måste någon av oss ha "FF". Ikväll har jag tvingat M (homien) att sova hos mannen hon gillar. Schysst polare (hon har inte alls något egenintresse i det, haha). Man kan säga att det är en win-win situation för oss båda två.


Imorgon ska det fan bjudas på lägenheter!

Holla later.

No comments: