Saturday, March 3, 2007

Nobody puts baby in a corner

Min kompis L har fått barn, vilket känns helt fantastiskt kul och weirdo! För bara ett par år sedan var vi snygga och studerande singlar som drack sprit till sent på natten, lekte en rolig lek där vi låtsades vara den andra och redogjorde därefter för vårt "nya" ämne biokemi vs. statskunskap. Jag kunde t ex säga "den elektroniska vibrationen mötte de kemiska reaktionerna och ph-värdet blev lika med noll, eftersom syran blev en fusion med syret". Fan vad vi garvade åt varandra. Sedan sminkade vi oss och fotade varandra i olika poser eller mimade till låtar och använde hårtorkar som mickar. I alla fall, L har blivit mamma till en vacker och kaxig flicka och M och jag har beställt knallrosa sparkdräkt från nätet med röd text "Nobody puts baby in a corner" tryckt på bröstet. Det kommer att bli kalaskul att se den på lilla kickan! L är bland de fysiskt starkaste och senigaste kvinnorna jag känner, och när hon skriker "klipp gärna mer" under förlossningen inser jag att jag inte har den blekaste aning om hur j-a ont det måste göra att föda fram ett litet knyte på några kilon. Men nu är det gjort och allt gick bra! Grattis till hela familjen från tant Anna.

No comments: