Sunday, February 4, 2007

Kroppen krampar


Shit, min kropp är inte van att hänga på SATS. Allt rumlande i fredags natt och lördags morse har som vanligt gett mig träningsvärk på 09.30 imorse, åt en macka och stod sedan och stampade på SATS 15 minuter innan aerobicsen började. Jag gav det mesta jag kunde under det 55 min långa passet. Utöver det tog jag tunga hantlar till styrkan, så jag har spaghetti arms nu. På något konstigt sätt fick jag för mig att jag inte hade rört på mig tillräckligt, så jag gav mig ut på en mycket rask promenad i eftermiddags på Kungsholmen, Norr Mälarstrand upp och ner och lite mer, och kom hem helt utpumpad. Men det var skönt med frisk luft! Hade Nelly Furtado i Ipoden så jag var tvungen att göra lite dansmoves då och då, givetvis efter att ha kollat så att ingen gick precis bakom mig. I Sverige är det ju typ det pinsammaste man kan göra, bjuda på sig själv utan att någon kompis är med som stöd om, eller snarare när, någon tittar snett.

No comments: